کلینیک دندانپزشکی دکتر بالوی پور

  • ۰
  • ۰

از جمله اصلی ترین مواردی که باید برای انتخاب خمیر دندان نظر گرفت شامل:

1) فلوراید: این ماده معدنی باید حتما در خمیر دندان وجود داشته باشد. این ماده مهم از پوسیدگی دندان ها جلوگیری می کند و از مینای دندان حفاظت به عمل می آورد. اگر دندان های شما مدام دچار پوسیدگی می شوند بهتر است از خمیر دندان هایی استفاده کنید که درصد فلوراید آنها زیاد است اما در استفاده از آنها زیاده روی نکنید و در کنار آنها از خمیر دندان های معمولی نیز استفاده نمایید.

2) خمیر دندان های سفیده کننده: در صورت مشاهده لکه روی دندان هایتان به دندانپزشک مراجعه کنید.در صورتی که علت این لکه ها عدم رعایت بهداشت بود می توانید از خمیر دندان های سفید کننده استفاده کنید البته نه به صورت مداوم زیرا مصرف مدام این نوع خمیر دندان ها باعث تخریب مینای دندان می شود.

3) خمیر دندان مخصوص کودکان: برای کودکان حتما خمیر دندان مخصوص تهیه کنید زیرا در آنها از مواد خوراکی استفاده شده است و در صورتی که فرزند شما آن را قورت بدهد مشکلی نیست.

4) وجود RDA در خمیر دندان ها: اگر دندان های حساسی دارید باید از خمیر دندان هایی استفاده کنید که شاخص RDA در آنها کم باشد.  

RDA مخفف Relative Dentin Abrasivity و شاخص مواد سایش دهنده دندان است.



برگرفته از سایت دکتر بالوی پور

  • ۹۷/۱۲/۲۷
  • دکتر یوسف بالوی پور بالوی پور

نظرات (۱)

اخ آخ درد دلم باز شد دیگه نمیدونم با این دندون چیکار کنم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی