کلینیک دندانپزشکی دکتر بالوی پور

  • ۰
  • ۰

این نوع از دهانشویه ها با تاثیر بر پوسیدگی دندان، التهاب لثه و پلاک های دندانی بوی نامطبوع دهان را کاهش می دهند. معمولا از این دسته از دهانشویه ها برای کاهش و جلوگیری از پوسیدگی و تشکیل پلاک های دندانی استفاده می شود.

دهانشویه های درمانی خود به چند دسته تقسیم می شوند:

دهانشویه های حاوی فلوراید:

فلوراید یکی از موادی است که می تواند در کنترل پوسیدگی، ایجاد و توقف آن موثر باشد. برخی از مواد غذایی و همچنین آب آشامیدنی حاوی کمی فلوراید است که در سلامت دندان ها موثر می باشند. اما باید توجه داشت استفاده مکرر از دهانشویه های حاوی فلوراید می تواند سبب بروز لکه های سفید روی دندان ها شود. به همین دلیل مصرف آنها باید منظم و در فواصل زمانی معینی باشد.

دهانشویه های کلرهگزیدین:

کلر هگزیدین یک ماده ضد پلاک و ضد عفونی کننده می باشد. از دهانشویه های حاوی کلر هگزیدین بعد از جراحی های لثه و جلوگیری از التهاب و عفونت لثه استفاده می شود. 

 دهانشویه های با بیس روغنی مانند لیسترین (Listerine)

این دهانشویه ها نیز مانند دهانشویه های حاوی کلر هیگزیدین در کاهش التهاب لثه موثر هستند. همچنین برای کاهش پلاک های دندانی نیز تجویز می شوند. ترکیبات این نوع دهانشویه ها منتول، تیمول و اکالیپتول در الکل می باشند.

 

استفاده صحیح از دهانشویه ها

 

  • ۹۸/۱۰/۲۶
  • دکتر یوسف بالوی پور بالوی پور

دندانپزشکی حوالی سعادت آباد

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی