کلینیک دندانپزشکی دکتر بالوی پور

  • ۰
  • ۰

عادت هایی که منجر به پوسیدگی دندان می شوند به تنهایی می توانند مشکلات جدی برای سلامت دهان و دندان ایجاد کنند. همه افراد گاهی اوقات عادت های نامناسبی پیدا می کنند که سلامت جسمی و روانی آنها را به خطر می اندازد. ترک عادت برای همه افراد جامعه سخت است، حتی برای کسانی که از اراده قوی بهره مند هستند.

 

همه ما می‌توانیم کاری کنیم که به دندان‌هایمان آسیب برساند، در شب و روز و در حین کار یا استراحت. در این قسمت به برخی از عادت هایی که منجر به پوسیدگی دندان می شود اشاره می کنیم و به طور مختصر در مورد این موضوع صحبت می کنیم.

1)  کم‌آبی بدن

2) پرخوری

3) محرک‌های عصبی (بولیمیا)

4) استعمال دخانیات و کشیدن سیگار

5)  باز کردن در بسته یا بطری‌ها با دندان

6) جویدن یخ

7) نوشیدن قهوه و مواد کافئین دار

8) سوراخ کردن (پیرسینگ) زبان

9) جویدن مداد موقع تمرکز روی یک مسئله

10) مکیدن لیمو ترش

,.....

عادتی که سبب خرابی دندان ها می شود در اکثر اوقات یک فعالیت روزمره است که ما به صورت مداوم آن را انجام می دهیم . درست در این موقع بدون آنکه بخواهیم دندان‌های خود برحسب عادت با آسیب های مختلفی مواجه کرده ایم و نادانسته باعث پوسیدگی دندان‌هاشده ایم .

همه ما هم یکسری عادت‌هایی داریم که به مرور زمان در بطن زندگی مان رسوخ کرده اند پس می توانیم این فعالیت ها را بشناسیم و موارد ناپسند و زشت را را ترک کنیم .

 

 

 

  • ۰۱/۰۹/۰۳
  • دکتر یوسف بالوی پور بالوی پور

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی