کلینیک دندانپزشکی دکتر بالوی پور

۲ مطلب در آبان ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

همانگونه که همه شما می دانید ایمپلنت یکی از روش هایی است که برای جایگزینی دندان های از دست رفته استفاده می شود.

کاشت دندان با ایمپلنت شامل چند مرحله می باشد. مرحله اول آن مربوط به جراحی پریو یا لثه است. در این جراحی قستی از لثه که دندان قبلا  روی آن بوده است، بریده می شود تا دندانپزشک به استخوان فک دسترسی پیدا کند. مرحله بعدی جایگذاری پایه ایمپلنت در استخوان فک می باشد. که از اهمیت بالایی برخوردار است. 

البته اگر استخوان فک بیمار به اندازه کافی طول و پهنا برای کاشت پایه نداشته باشد نیاز به پیوند استخوان است. البته اخیرا با ساخت ایمپلنت های جدید با پایه کوتاه تر، پیوند استخوان در جراحی ایمپلنت به حداقل رسیده است. اما با این حال در برخی از مواقع با نظر و تشخیص دندانپزشک مجرب و حرفه ای نیاز به پیوند استخوان ضروری است. در دندانپزشکی استخوان از A تا D درجه بندی می شود. درجه A برای طول بیش از 10 میلی متر، B برای 7 تا 9 میلی متر،  C برای طول 4 تا 6 میلی متر و در آخر D برای طول 0 تا 3 میلی متر می باشد. 

 

 

  • دکتر یوسف بالوی پور بالوی پور
  • ۰
  • ۰

بلیچینگ از جمله روش هایی است که برای زیبایی دندان استفاده می شود.

گاهی اوقات بیمار دارای دندان های منظم اما زرد رنگ می باشد .اگر بد رنگی دندان ها به هیچ عنوان درمان نشود، باید از روش کامپوزیت برای اصلاح آنها استفاده نمود. اما در غیر این صورت، می توان از روش بلیچینگ دندان ها را سفید کرد.

بلیچینگ دو روش کلی دارد، در منزل و در مطب . بلیچینگی که دندانپزشک در مطب خود انجام می دهد با لیزر بود و رنگدانه های دندان در بازه زمانی 15 الی 30 دقیقه فعال می شوند، در نتیجه دندان ها در همان زمان اندک سفید می شوند. در مطب دکتر یوسف بالوی پور قبل از بلیچینگ، ابتدا تمامی دندان ها جرم گیری می شود. سپس یک ماده مخصوص روی آنها گذاشته می شود و با دستگاه کوچکی که همان لیزر است نور می تاباند. این روش به هیچ عنوان عارضه ای برای شخص و دندان ها ندارد و یک روش تایید شده در جهان است. بعد از بلیچینگ ممکن است دندان ها کمی حساس شوند که در مدت چند روز بر طرف خواهد شد. 

 

  • دکتر یوسف بالوی پور بالوی پور