کلینیک دندانپزشکی دکتر بالوی پور

۳ مطلب در آذر ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

برخی از افراد دارای دندان های منظمی هستند و تنها عیب ظاهری دندان ها، بدرنگی آنها می باشد. اغلب این افراد استفاده از روش لامینیت را بهترین گزینه برای رفع بدرنگی دندان ها می دانند. اغلب دندانپزشکان انجام این روش را برای این قبیل افراد مناسب نمی دانند. اما چرا؟ در لامینیت سرامیکی، لایه ای نازک بسته به نوع آن با ضخامت های مختلف روی دندان گذاشته می شود. برای اصلاح عیوب و همچنین قرار دادن این لایه لنز مانند، دندانپزشک باید قسمت قابل توجهی از دندان را تراش دهد. دندانی که تراشیده می شود به هیچ عنوان قابل برگشت به قبل نیست. به همین دلیل به افرادی که دندان های سالمی دارند به هیچ عنوان استفاده از لامینیت سرامیکی دندان توصیه نمی شود. اگر تنها عیب دندان بدرنگی باشد روش های مختلفی برای درمان آن وجود دارد از جمله سفید کردن دندان یا بلیچینگ، که البته باید دلیل بدرنگی دندان ها بررسی شود. با این حال این افراد می توانند بجای انتخاب لامینیت سرامیکی از کامپوزیت استفاده کنند. برای انجام کامپوزیت نیازی به تراشیدن دندان نیست، بلکه تنها لایه ای نازک از مواد روی دندان گذاشته می شود. 

بنابراین برای سفیدی دندان هایتان سعی کنید از کامپوزیت یا بلیچینگ استفاده کنید.

 

  • دکتر یوسف بالوی پور بالوی پور
  • ۰
  • ۰

دندانپزشکان به کمک لیزر، دندان را به راحتی می کشند و دیگر از درد و فشارهایی که به فک وارد می شود خبری نیست و افراد با استرس کمتری می توانند به دندانپزشکی مراجعه کنند.

در چه بخش هایی از دندانپزشکی از لیزر استفاده می شود:

1-برای تراش دادن دندان و استخوان فک

2-برای جلوگیری از پوسیدگی دندان

3-سفید کردن دندان با استفاده از لیزر

4-بررسی پوسیدگی دندان

5-با استفاده از لیزر می توان حساسیت دندانها را از بین برد

6-انجام جراحی لثه به کمک لیزر

7-کشیدن دندان با استفاده از لیزر

مراحل کشیدن دندان به کمک لیزر :

1-در ابتدا دندانپزشک به کمک لیزر بافتهای اطراف دندان را جدا می کند

2- جداسازی بافتها باعث می شود دندان لق شود

3-سپس دندان را از جایگاهش خارج می کنند

4-بعد از خروج دندان به کمک لیزر بافتهای اطراف آن ، سوزانده می شود تا از خونریزی جلوگیری شود. لیزر کمک می کند تا در صورت وجود باکتری و میکروب در محل کل آنها از بین برود

 

بهترین دندانپزشکی در سعادت آباد

  • دکتر یوسف بالوی پور بالوی پور
  • ۰
  • ۰

Bridge بریج به معنای پل می باشد. انتخاب این نام برای این روش درمانی به واسطه شکل آن است. بریج یکی از روش های درمانی و زیبایی برای جایگزینی دندان از دست رفته می باشد. بریج یک پروتز است که به آن پونتیک نیز می گویند. در واقع یک دندان مصنوعی است. این روش برای افرادی مناسب می باشد که دندان افتاده در میان دو دندان سالم باشد. به این ترتیب دو دندان مجاور مانند پل برای قرار گرفتن دندان مصنوعی عمل می کنند. 

برای انجام بریج ابتدا، دندانپزشک دندان های مجاور را بر اساس اندازه ای که می خواهد تراش می دهد. زیرا دندان های مجاور برای قرار گرفتن در زیر روکش باید کوچک شوند. اگر دندان ها مجاور کوتاه باشند، دندانپزشک برای بلند کردن آنها باید جراحی لیفت لثه یا پریودنتال انجام دهد. در این صورت بعد از جراحی دندان ها تراش می خورند. سپس از فک مربوطه، قالب برای ساخت بریج تهیه می شود. از این قالب در لابراتوار بریج از جنس پرسلین ساخته می شود. البته بریج در جنس های مختلف است و بر اساس جنس قیمت گذاری می شود. در مدت ساخت قالب معمولا یک پروتز و بریج موقت برای دندان ها گذاشته می شود. 

بریج ها پروتزهای متحرک هستند و توسط چسب مخصوص روی دندان ها چسبانده می شوند. در این روش هیچ عملی روی جای دندان از دست رفته انجام نمی گیرد و همه چیز به دندان های مجاور بستگی دارد. در برخی از مواقع، دندانپزشک فقط از یکی از دندان های مجاور برای پل زدن استفاده می کند. انجام بریج به وجود حداقل یک دندان سالم در مجاور جای دندان از دست رفته بستگی دارد. البته فضای کافی میان دو دندان برای قرار گرفتن یک دندان بسیار مهم است. اگر از افتادن دندان زمان زیادی بگذرد، دندان های دیگر به سمت فضای خالی حرکت کرده و فضای کافی برای قرار گرفتن یک دندان از بین می رود در این صورت از هیچ روشی برای جایگزینی دندان از دست رفته نمی توان استفاده نمود.

 

ایمپلنت دندان بهتر است یا بریج

  • دکتر یوسف بالوی پور بالوی پور