کلینیک دندانپزشکی دکتر بالوی پور

۲ مطلب در مرداد ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

گاهی ممکن است هنگام مسواک زدن لثه شما خونریزی کند که حتما نشانه علتی است.

در زیر به دلایل آن اشاره می کنیم.

التهاب لثه:  یکی از مهم‌ ترین علل خونریزی لثه در هنگام مسواک زدن، این بیماری است.

بایستی لثه ملتهب در اولین فرصت درمان شود در غیر این صورت منجر به بیماری تحلیل لثه می‌ گردد.

مصرف سیگار:افرادی که از سیگار، دخانیات و مواد مخدر استفاده می‌ کنند، به سرعت تغییراتی در دندان‌ های خود مشاهده خواهند کرد. مصرف سیگار باعث حساس شدن لثه می شود و با کوچکترین حرکتی دچار خونریزی می شود.

تغییرات هورمونی:تعداد معدودی از زنان در هنگام خونریزی قاعدگی، خونریزی لثه را هم تجربه می‌ کنند، یعنی با کوچکترین حرکت مسواک، لثه خونریزی می‌ کند. دلیل این خونریزی همان تغییرات هورمونی است.

مسواک نا‌مناسب:مسواک خشن و نامناسبی که دارای برس زبری است، قطعاً باعث خونریزی لثه در هنگام مسواک زدن می‌ شود. حتماً از برند‌های معتبر مسواک تهیه کنید. اگر مسواک جدید باعث خونریزی شده است، آن را کنار گذاشته و یک مسواک برای لثه های حساس تهیه کنید.

 

خونریزی لثه در هنگام مسواک زدن

 

  • دکتر یوسف بالوی پور بالوی پور
  • ۰
  • ۰

کلیه روش هایی که برا حفظ ظاهر، یا زیبایی بخشیدن به دهان و دندان انجام می شوند. جزء خدمات دندانپزشکی زیبایی هستند. 

در زیر تعدادی از این روش ها لیست شده است.

لامینیت دندان: مناسب ترین روش برای بر طرف کردن عیوب ظاهری دندان ها می باشد.

لامینیت ها در انواع و جنس های مختلف هستند و قیمت آنها بسته به جنس و تعداد واحد های دندانی محاسبه می گردد. توجه داشته باشید برای دندانی سالم و مرتب استفاده از روش لامینیت به هیچ عنوان توصیه نمی شود.

کامپوزیت: لامینیت دندان انواع مختلفی دارد که به طور کلی به دو دسته کلی یعنی لامینیت سرامیکی و ونیر کامپوزیت تقسیم می شود. ونیر کامپوزیت نسبت به لامینیت های دیگر، طول عمر کمتر، استحکام پایین تر و همچنین قیمت کمتری دارد. اما در مقابل برای کامپوزیت کردن دندان ها نیازی به تراش دندان ها نیست، مگر آنکه دندانپزشک تشخیص به این کار دهد.

بلیچینگ دندان: یکی از روش های زیبایی، سفید کردن دندان ها می باشد. در این روش نه دندانی تراشیده می شود نه اتفاق دیگری برای آنها می افتد. بلکه تنها با یک ماده رنگ دانه دندان ها تقویت شده و به رنگ اولیه خود باز می گردند. 

ایمپلنت دندان ها: با آنکه ایمپلنت روشی درمانی و برای جایگزینی دندان ها می باشد، اما در درمان زیبایی نیز کاربرد دارد. بهترین روش برای جایگزین کردن دندان های از دست رفته ایمپلنت می باشد. ایمپلنت مانند دندان طبیعی عمل می کند و از ریشه در فک قرار می گیرد. 

 

اطلاع از سایر روش ها در دندانپزشکی دکتر یوسف بالوی پور

 

  • دکتر یوسف بالوی پور بالوی پور