کلینیک دندانپزشکی دکتر بالوی پور

۱ مطلب در مهر ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰


 بعد از جراحی ایمپلنت بیمار عوارضی مانند درد، سرگیجه یا احساس ضعف را در روزهای اول تجربه می‌ کند. به همین دلیل بیمار بایستی حتما دراز کشیده و استراحت کند. در زمان استراحت با قرار دادن چند بالش در زیر سر، سر خود را کمی بالاتر از سطح بدنتان قرار دهید. اگر نیاز به جابجایی یا تغییر وضعیت بود، به آرامی حرکت کرده و جابجا شوید. به‌ عنوان مثال برای بلند شدن ابتدا خیلی آرام برای چند لحظه در جای خود بنشینید. سپس به آرامی بایستید.
در صورت ترشح بیش از حد خونابه، بهتر است به کمک یک تکه گاز استریل کوچک بر روی ناحیه جراحی فشار وارد کنید تا خونریزی کنترل شود.
جراحی ایمپلنت دندان با کمی درد همراه است. پزشک جراح برای تحمل درد مسکن‌ های ضد التهابی نظیر ایبوپروفن را برای شما تجویز می‌ کند. بهتر است پیش از از بین رفتن تاثیر داروی بیهوشی آنها را مصرف نمایید. داروهای مسکن را بطور منظم به مدت 2 روز مصرف کنید. اگر درد بعد از گذشت چند روز بیشتر شد، حتما با جراح خود تماس بگیرید.
 توجه داشته باشید در صورتی که مشکلات زمینه‌ ای خاصی مانند بیماری قلبی یا عروقی...دارید، حتما پزشک خود را مطلع سازید تا داروهای دیگری را جایگزین مسکن‌ های ضد التهابی کند.
 از یکساعت بعد از جراحی، توصیه می‌ شود دهان خود را با ملایمت و با محلول دهانشویه کلرهگزیدین شستشو دهید. دهان خود را روزی 3 الی 4 مرتبه، مخصوصا بعد از خوردن مواد غذایی، با این محلول شستشو دهید. اگر محلول کلروهگزیدین در دسترس نبود، از آب نمک رقیق شده (یک یا دو قاشق مرباخوری نمک را در یک لیوان آب حل کنید) استفاده کنید.
 بعد از عمل جراحی کاشت ایمپلنت دندان بایستی به مدت یک هفته رژیم غذایی نرم را رعایت کنید. پوره سیب زمینی، انواع سوپ ‎ها، برنج کته یا له شده، انواع اسموتی یا آبمیوه و بستنی از جمله مواد غذایی نرمی هستند که می‌ توانید در دوره نقاهت آنها را مصرف نمایید. رژیم غذایی شما بعد از یک هفته می‌ تواند به حالت عادی برگردد اما بهتر است تا 15 روز بعد از عمل از خوردن خوراکی های سفت مانند آجیل‌ ها، پاپ کورن و ... خودداری کنید.
حتی بعد از پایان دوره نقاهت بایستی به هنگام گاز زدن یا جویدن غذاها احتیاط کنید. زیرا ایمپلنت دندان مانند دندان طبیعی است و ممکن است بر اثر خوردن غذاهای سفت، فشار زیادی به دندان وارد شود و آسیب ببیند.
 حداقل هر شش ماه یک بار برای کنترل دندان ایمپلنت شده، نزد دندانپزشک خود بروید، حتی ممکن است نیاز باشد زودتر از این تایم به پزشک مراجعه نمایید.
 

ایمپلنت دندان

  • دکتر یوسف بالوی پور بالوی پور