کلینیک دندانپزشکی دکتر بالوی پور

۳ مطلب در شهریور ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

مراحل عصب کشی

هر دندان از دو قسمت به نام تاج و ریشه تشکیل شده است. می‌ توان گفت قسمتی که داخل لثه است، ریشه نام گرفته و قسمت بیرونی تاج می‌ باشد. تاج نیز از مینا و عاج ساخته شده است (مینا قسمت بیرونی و عاج قسمت درونی تاج است). زیر عاج ناحیه‌ ای به نام اتاق پالپ است که درون آن رگ‌ های خونی و اعصاب دندان قرار گرفته‌ اند. به عبارتی اتاق پالپ، بافت نرم دندان می‌ باشد. حال اگر پوسیدگی به اتاق پالپ برسد، تنها راه درمان، عصب‌ کشی است که شامل برداشتن پوسیدگی، زدودن عفونت‌ ها و ترمیم می‌ باشد.

عوارض عصب ‌کشی دندان

عصب‌ کشی یک روش درمانی است که باعث حفظ دندان‌ های شما می‌ شود، بنابراین انتظار نداریم که عوارض خاصی به همراه داشته باشد. با این حال اگر دندانپزشک مهارت کافی نداشته باشد، مشکلاتی پیش می‌ آیند. برخی از عوارض عصب ‌کشی که ناشی از از عدم مهارت دندانپزشک می‌ باشند عبارتند از:

● باقی ماندن عفونت در کانال‌ ها که باعث آبسه در ریشه خواهد شد.

● برداشتن بخش زیادی از دندان بدون اینکه ضرورتی وجود داشته باشد (این کار باعث تضعیف بیشتر دندان می‌ گردد)

● باقی ماندن یک کانال عفونی در دندان (ممکن است دندانپزشک وجود کانال اضافه را تشخیص نداده باشد)

 

مطمئن باشید با انتخاب یک دندانپزشک با تجربه هیچ یک از عوارضی که نام بردیم، بعد از عصب ‌کشی دندان بوجود نمی‌ آیند.

عمر دندان پس از عصب ‌کشی

وقتی دندان عصب‌ کشی شد نیاز به مراقبت‌ های بیشتری دارد. همچنین با استفاده از روکش می‌ توان استحکام و عمر دندان را افزایش داد. اگر پس از عصب‌ کشی بهداشت دهان و دندان را به دقت رعایت کنید، عمر دندان به ۱۰ سال یا بیشتر هم خواهد رسید. کافی است روزی سه بار بعد از هر وعده غذایی مسواک بزنید و نخ دندان بکشید همچنین از مصرف خوراکی‌ های چسبنده مانند پاستیل، آبنبات کشی و … خودداری کنید. خوراکی‌ هایی مانند ته دیگ، تخمه آفتابگردان و … صدماتی به دندان وارد می‌ کنند، پس تا جایی که ممکن است از مصرف آن‌ها اجتناب نمایید.

 

  • دکتر یوسف بالوی پور بالوی پور
  • ۰
  • ۰

داشتن لبخند زیبا یکی از مواردی است که امروزه به آن توجه ویژه ای می شود.

اصلاح طرح لبخند مجموعه روش هایی می باشد که برای اصلاح عیوب دندان ها هستند. 

همیشه دندان ها نیستند که زیبایی لبخند و چهره را تحت تاثیر قرار می دهند. گاهی وجود عیب در دیگر اجزای صورت مانند لب ها، لثه، فک و ... نیز می تواند زیبایی را مختل کند. از این رو برای اصلاح طرح لبخند باید بررسی های متعددی انجام شود.

بررسی لب: لب ها یکی از مهمترین اجزای صورت هستند که در زیبایی شخص تاثیر به سزایی دارند.اندازه و سایز لب ها در دندانپزشکی کمک شایانی به دندانپزشک می کند. به عنوان مثال اگر لب ها بزرگ و ضخیم باشند، دندانپزشک می تواند از سانترال های بزرگتری استفاده کند. هنگامی که اصلاح طرح لبخند انجام می شود، حرکات لب و نحوه دیده شدن قسمت کرونالی دندان ها مورد اهمیت است. به همین دلیل دندانپزشکان حرفه ای قبل انجام هر کاری از لب ها در زوایای مختلف عکس سه بعدی یا دو بعدی تهیه می کنند.

جلو یا عقب بودن فک ها نسبت به هم مشکلات زیادی به همراه دارد. سابیده شدن دندان ها، نا منظمی، مشکل در صحبت کردن و خوردن غذا، خروپف و ... از مشکلاتی است که به دلیل طرز نادرست قرار گیری فک ها نسبت هم پیش می آید. در برخی از افراد، اصلاح این مشکل تمامی مشکلات ظاهری را حل می کند.

شما عزیزان می توانید با مراجعه به مطب دکتر یوسف بالوی پور و مشاوره رایگان از مشکلات ظاهری دهان و دندان های خود با خبر شوید.

لامینیت دندان در کلینیک دندانپزشکی دکتر یوسف بالوی پور واقع در 

تهران- سعادت آباد-بین چهارراه سرو و میدان کتاب .پلاک 104.بالای بانک اقتصاد نوین .ساختمان نگار .طبقه اول .واحد 53 

تلفن : 02122383900

 

اصلاح بد شکلی دندان در دندانپزشکی دکتر بالوی پور

  • دکتر یوسف بالوی پور بالوی پور
  • ۰
  • ۰

بدن انسان سیستم ایمنی قدرتمندی دارد که در بسیاری از موارد بدون اینکه ما متوجه علامتی شویم میکروب‌ ها و عوامل بیماری‌ زا را شکست می‌ دهد. البته گاهی اوقات مشکلات یا تغییراتی در بدن بوجود می‌ آیند که مانند یک زنگ خطر عمل کرده و به ما هشدار می‌ دهند. لزوماً این علائم، حالتی دردناک یا بسیار غیر طبیعی ندارند و ممکن است در صورت عدم آگاهی، به آن‌ها بی‌ اعتنا باشیم.

علت زرد شدن زبان

-مصرف غذاهای ادویه دار

- عوامل باکتریایی

- انواع هپاتیت

- عفونت ریه‌ها یا مجاری ادراری

- بیماری مخملک

- محصولات بی‌کیفیت مراقبت دهان

- سرطان

- ایدز

- سرماخوردگی

- منونوکلئوز

- بیماری‌های مقاربتی

- مصرف بیش از حد قلیان یا سیگار

 

دندانپزشکی شبانه روزی دکتر بالوی پور

 

 

  • دکتر یوسف بالوی پور بالوی پور