کلینیک دندانپزشکی دکتر بالوی پور

  • ۰
  • ۰

در صورتی که بهداشت دهان و دندان ها رعایت نشود ممکن است مشکل عدیده ای مانند پوسیدگی دندان ها، عفونت لثه و ... رخ دهد.
آبسه دندان عموما عفونتی است که به دلیل پوسیدگی دندان ها یا بیماری پریودنتال در دهان به وجود می آید. وقتی دندانی پوسیده می شود یا ترک می خورد و می شکند در معرض نفوذ باکتری ها و میکروب ها قرار می گیرد، هنگامی که این باکتری ها به پالپ یا همان ریشه دندان می رسند باعث ایجاد آبسه می شوند.
آبسه انواع گوناگونی دارد و یا در دندان اتفاق می افتد یا در لثه
آبسه دندان: آبسه ای که در داخل دندان تشکیل می شود، آبسه پری اپیکال است. وقتی باکتری ها به پالپ دندان می رسند باعث کشته شده عصب دندان می شوند بدین ترتیب باکتری ها با گذشتن از عصب به ریشه دندان ها نفوذ می کنند. باکتری در ریشه ایجاد عفونت می کند. این عفونت به استخوان فک نیز سرایت می کند. آبسه دندان بسیار دردناک می باشد و به خودی خود درمان نمی شود. آبسه دندان اگر درمان نگردد می تواند مشکلات جدی را در پی داشته باشد.
آبسه لثه: اغلب اوقات آبسه روی لثه و در امتداد ریشه دندان ایجاد می شود که به آن آبسه پریودنتال می گویند. وقتی باقی مانده غذا از بین دندان و لثه زدوده نشود می تواند، روی لثه و در میان دندان ها آبسه ایجاد می شود.

دندانپزشکی بالوی پور، آماده ارائه ی خدمات دندانپزشکی به شما عزیزان است.

  • ۹۷/۱۱/۲۱
  • دکتر یوسف بالوی پور بالوی پور

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی