کلینیک دندانپزشکی دکتر بالوی پور

  • ۰
  • ۰

بریج دندان یکی از روش هایی است که از آن برای جایگزینی دندان های از دست رفته استفاده می شود. به این صورت که دو دندان در اطراف فضای خالی به صورت پایه در نظر گرفته می شود و با استفاده از روکش فضای خالی را می پوشانند.

ساخت دندان های مصنوعی پروسه خود را به همراه خواهد داشت و قرار دادن آن در دهان بیمار بسته به روش مورد نظر مراحلی دارد. در تمامی موارد دندانپزشک به لثه بیمار مهلت می دهد تا جای دندان از دست رفته را بپوشاند. در ابتدا دندانپزشک از دهان بیمار قالب گیری می کند. این قالب گیری ها برای بررسی وضعیت فک، دندان ها و ساخت دندان مصنوعی می باشد.

بعد از بررسی مواد گفته شده دندانپزشک معمولا پروتز متحرک آزمایشی در دهان بیمار قرار می دهد تا بیمار بتواند تا اتمام زمان درمان از آنها استفاده کند. 

در انتخاب هر یک از موارد بالا بهتر است با دندانپزشک خود مشورت کنید. آناتومی فک، طرز قرار گرفتن دندان، تعداد دندان های افتاده و تعداد دندان های دائمی موجود، دندانپزشک را در انتخاب روش مناسب کمک می کند. اما در آخر با دندان های مصنوعی یا همان پروتز ثابت یا متحرک زیبایی ظاهری بر خواهد گشت. همچنین در تمامی موارد بعد از مدتی بیمار به راحتی می تواند مانند گذشته با دندان های مصنوعی خود ، صحبت کند و غذا بخورد. دندان های مصنوعی در گذشته در دهان فرد قابل تشخیص بودند اما امروزه با استفاده از روش ها و مواد خاص آزمایشگاهی دندان های مصنوعی به طریقی ساخته می شوند که هیچ تفاوتی در ظاهر با دندان طبیعی نداشته باشند.


دندانپزشکی بالوی پور

  • ۹۷/۱۱/۲۹
  • دکتر یوسف بالوی پور بالوی پور

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی