کلینیک دندانپزشکی دکتر بالوی پور

  • ۰
  • ۰

در گذشته که بهداشت دهان و دندان رعایت نمی شد عمر مفید یک دندان بسیار کم بود اما با اختراع مسواک و سایر وسایل برای رعایت بهداشت دهان و دندان فرد می تواند حتی تا کهنسالی دندان طبیعی خود را داشته باشد.

افراد میانسال بیشتر در معرض ابتلا به بیماری های دهان و دندان هستند. زیرا با افزایش سن سیستم دفاعی بدن ضعیف تر عمل می کند. به همین دلیل عدم رعایت بهداشت می تواند زمینه ساز مشکلات عدیده ای در بدن شود.

پس قاعدتا افراد مسن و کهنسال بیشتر در معرض ابتلا به بیماری های دهان و دندان هستند. درصد زیادی از این افراد فاقد دندان های طبیعی هستند و از دندان مصنوعی و پروتز های متحرک استفاده می کنند. مشکلاتی که در این افراد به وجود می آید بیشتر مربوط به لثه ها و خشکی دهان می شود.

دارو های مربوط به دیابت و پوکی و درد استخوان اغلب باعث به وجود آمدن بیماری های پرودنتال و خشکی دهان می شوند. اما جلوگیری از ابتلا به این بیماری ها امکان پذیر می باشد.

دیابت را می توان یکی از عوامل اصلی از دست دادن دندان در سنین بالا دانست.

افرادی که سن آنها بیشتر از 55 سال است مراجعه سالانه به دندانپزشکی را نباید فراموش کنند. در این افراد مراجعه به دندانپزشکی هر شش ماه یک بار الزامی است.




  • ۹۸/۰۴/۰۹
  • دکتر یوسف بالوی پور بالوی پور

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی